Klantportal

Soms zou je je klant wel toegang willen geven tot je ERP pakket, zodat hij zelf toegang krijgt tot zijn informatie. Of het nu gaat om de status van een levering, een factuur, of direct een serviceverzoek inleggen bij je organisatie. Door te gaan werken met een klantportaal, heb je de mogelijkheid om informatie vanuit je ERP pakket te ontsluiten naar de buitenwereld.

Dit kan eenvoudig in een afgesloten omgeving. Door een omgeving op te zetten als klantportaal heb je de mogelijkheid om je interne processen te verlengen naar je klanten. Daarbij zorg je ervoor dat klanten een verlengstuk zijn van je interne proces. Je interne proces verleng je digitaal naar je klanten, waarbij je klant de mogelijkheid heeft om sneller informatie te verkrijgen. Zonder dat je hier als organisatie drukker door wordt.

Keep IT Cheap kan eenvoudig een klantportaal omgeving voor je opzetten, waarbij wij kunnen koppelen aan onze eigen business software oplossingen. Maar heb je al een systeem, dan kunnen wij onderzoeken of het mogelijk is om hier een koppeling mee te maken. Veel systemen hebben tegenwoordig de mogelijkheid om op basis van een API een koppeling te maken.

Onze aanpak

Waar wij mee starten is om eerst te kijken wat je businescase is, Kortom, wat is de reden van de wens van een klantportaal en welke informatie uit de achterliggende systemen, wil je gaan delen. Aan de hand daarvan maken wij een ontwerp en kunnen wij bekijken wat de toegevoegde waarde is van je nieuwe klantportaal. Je wilt toch ook graag weten wat je investering je gaat opleveren?