Webshop

Als je denkt aan een webshop, denk je al gauw aan een omgeving, waar je producten online kunt aanschaffen. Uiteraard is dat in de B2C en de B2B markt mogelijk. Maar wat “verkoop” jij aan je klanten? Producten of diensten? En op welke wijze bied je deze producten of diensten aan, aan je klanten of potentiele klanten?

Veel organisaties ontvangen telefonisch of per mail opdrachten van klanten. Maar heb je er wel eens over nagedacht dat dit ook online zou kunnen. Voor bestaande relaties zou dit ook eenvoudig kunnen in een afgeschermde omgeving., Daarbij is het mogelijk om op maat een voorstel te maken specifiek voor uw bestaande klant. Je weet immers wat zijn wensen zijn, dus kun je ook eenvoudig een “advies op maat” geven.

Kijk eens kritisch naar je proces vanuit je klant naar je eigen organisatie. Hoe ervaart de klant je digitaal? En hoe zou je klant je willen ervaren. Door je klant centraal te stellen, maak je het jezelf mogelijk om te zorgen dat je klant sneller en beter voorzien wordt van informatie. Tevens is het hierdoor mogelijk om je medewerkers op een andere manier in te zetten en daarmee minder bezig te zijn met administratieve processen (opstellen offertes of verwerken orders), maar veel meer bezig is aan toegevoegde waarde (advies op maat, aftersales, Customer Care).

Weten wat wij voor je kunnen betekenen als het gaat om een “Webshop” voor jouw organisatie? Wij maken graag een afspraak om samen te kijken hoe wij je proces kunnen verbeteren, zodat de toegevoegde waarde richting je klanten kan verbeteren.