Websites

Wij zien dat veel websites worden ontwikkelt vanuit een marketing afdeling. Op zich een prima plek om te starten met het ontwikkelen van je digitale bedrijfsbrochure. Toch denken wij vanuit Keep IT Cheap daar anders over. Vanuit het business proces is het handig om aan te schuiven bij het opzetten van een nieuwe website bij de Marketing afdeling.

Uiteraard dient de website te vertellen wie je bent en wat je doet. Maar op welke wijze zorg je ervoor dat de website ook gelijk contact legt vanuit de buitenwereld met je interne processen? Heeft de marketing afdeling er ook over nagedacht dat de marketing informatie input moet gaan leveren aan de sales afdeling? En hoe vul je dit dan in?

Sta eens stil bij de volgende zaken:

  • Wie bezoekt dagelijks je website?

Je website wordt dagelijks bezocht door veel bezoekers (klanten en potentiele klanten). Maar wat doe je met deze informatie? Kun je vastleggen welke organisaties je website hebben bezocht en interesse hebben getoond in je organisatie, je producten en diensten? Jammer om niets met deze informatie te doen een gemiste kans! Je kunt hier namelijk veel meer uithalen! Weten hoe je dit doet? Er zijn tegenwoordig genoeg tools voorhanden die de registratie doen van je website bezoekers. Via onze integratie oplossingen hebben wij de mogelijkheid om deze informatie direct te laten landen in je CRM systeem, Zo weet je direct hoe vaak een relatie je website heeft bezocht, wanneer en op welke pagina’s hij is geweest. Wij helpen je graag om je te laten zien hoe je deze integratie van website tot CRM systeem in kaart brengt.

  • Webformulieren en Call to Action buttons

Op veel websites zien wij webformulieren en Call to Action Buttons. Maar waar komt deze informatie terecht in je organisatie? Vaak zien wij dat dit een webformulier is die in een mailbox terecht komt, zoals je “info” of “sales” mailbox. Kortom, alles wat je prospect heeft ingevuld komt niet terecht in je CRM systeem, of het moet weer overgetypt worden door je medewerkers. Waarom zorg je er niet voor dat deze informatie direct in je CRM systeem terecht komt. En er een lead aangemaakt wordt in je CRM systeem die er voor zorgt dat deze info geregistreerd wordt. Zo kun je als ondernemer ook zien en bewaken hoe een bezoeker van je website straks een tevreden klant gaat worden. Efficiency en procesbewaking zijn hierbij van wezenlijk belang om de klant van morgen vanaf dag 1 het goede gevoel te geven.

Zo maar een aantal voorbeelden van totale integratie van website naar interne business software.

Weten welke mogelijkheden en kansen je nog meer dagelijks mist als ondernemer? Neem contact op met een adviseur van Keep IT Cheap en wij vertellen je graag meer over de mogelijkheden van onze totale integratie oplossingen.